Powered by ARAW

cux.io podbija międzynarodowy rynek analityki produktowej

21.07.2022

Paulina Walkowiak (cux.io)  I-COM Global Forum

cux.io – polskie narzędzie do automatyzacji analityki i UX – pomaga produktom cyfrowym, w szczególności branży e-commerce, eliminować problemy blokujące sprzedaż. W ostatnich miesiącach wrocławski startup zwrócił na siebie uwagę międzynarodowej publiczności, przechodząc do finałów kilku prestiżowych konkursów. Narzędzie zdobyło między innymi tytuł Best Smart Data Marketing Startup.

Paulina Walkowiak (cux.io)  I-COM Global Forum

CUX rozwija się na rynku analityki produktowej od 2019. Startup dzięki połączeniu danych jakościowych i ilościowych, wykorzystaniu neuromarketingu i analizy behawioralnej umożliwia niemal natychmiastowe odnajdywanie źródeł problemów i frustracji użytkowników oraz dopasowywanie do nich odpowiednich rozwiązań nawet w kilka minut. Obecnie pracują z ponad 500 firmami, wśród których znajdują się T-Mobile, TVN, Prisjakt czy Kubota. 

Best Smart Data Marketing Startup 

CUX zwyciężył 10. edycję prestiżowego międzynarodowego konkursu I-COM Data Startup Challenge, zyskując tytuł Best Smart Data Marketing Startup. Celem globalnego konkursu jest selekcja najlepszych start-upów, których podstawą działania jest dostarczanie innowacji dla branży marketingu cyfrowego. Jako jedyny reprezentant Polski, CUX zmierzył się z 4 finalistów z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Hiszpanii. Wśród jurorów konkursu znaleźli się przedstawiciele takich firm jak HSBC (Hongkong), Brandwatch (Francja), Kantar Media (UK) czy Winterberry Group (USA). 

Wygrana I-COM to nie tylko niesamowite wyróżnienie, ale również bardzo szerokie otwarcie drzwi do międzynarodowych współprac z dużymi graczami na rynku. Już teraz widzimy ogromny wzrost zainteresowania naszym narzędziem wśród klientów enterprise – mówi Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io

cux.ioPaulina Walkowiak (cux.io) odbiera nagrodę dla najlepszego międzynarodowego startupu analitycznego w kategorii Smart Data Marketing / I-COM Global Forum, Costa Brava (Hiszpania).

Europejski TOP

Nie tylko I-COM i Costa Brava była dla CUX sukcesem. W ostatnich miesiącach startup został wyróżniony na scenie europejskiej dostając się do TOP10 jednego z największych europejskich wydarzeń branży technologicznej – Podim 2022. O miejsce na scenie w Słowenii walczyło aż 160 startupów technologicznych z całej Europy Środkowo-Wschodniej.

cux.ioPaulina Walkowiak podczas pitchu na scenie Podim 2022 / Podim 2022, Maribor (Słowenia)

W czerwcu startup po raz kolejny zabłysnął w świetle międzynarodowych reflektorów dostając się do najlepszej 10 startupów w kategorii “Connectivity & Data” na madryckim South Summit. Ponadto CUX zyskał tytuł AI Startup of the Year przyznawany przez OVHcloud. Nagroda przyznawana była za ogólną wydajność, wykorzystanie chmury i zaawansowanie technologiczne startupu. Pod uwagę brane były również działania marketingowe i PR. 

Międzynarodowe plany

Paulina Walkowiak nie ukrywa, że CUX prężnie przygotowuje się do wejścia na rynki zagraniczne i skalowania. Drabiną do międzynarodowej ekspansji jest między innymi wygrana programu akceleracyjnego MIT EF CEE Spring 2022. Startup został wyróżniony przez międzynarodowe jury dwoma nagrodami – udziałem w nadchodzącym UK Bootcamp organizowanym przez MIT oraz nagrodą partnerską od Amazon Web Services. 

Wygrana DemoDay MIT EF CEE to krok milowy w drodze do pozyskania zagranicznych rynków — komentuje Walkowiak. – Fakt, że do programu aplikowało 306 europejskich startupów, ocenianych przez 130 międzynarodowych jurorów zdecydowanie dodaje biznesowych skrzydeł. 

Narzędzie dla dużych graczy

CUX jako jedyne narzędzie na rynku skupia się na analizie danych behawioralnych w kontekście celu biznesowego przedsiębiorstwa. Kompleksowe łączenie danych jakościowych i ilościowych pozwala im skrócić proces analityczny z ponad 700 godzin do ok. 23 minut. 

cux.io

Z rozwiązania korzystają już z powodzeniem duże organizacje, odnotowując znaczące efekty (jak T-Mobile, który z pomocą CUX podniósł poziom konwersji o 68%).  Startup działa obecnie z klientami ze 102 krajów. 

Newsletter