Powered by ARAW

Druga edycja “Startup WRO Meetup”. Startupy rozmawiały o ekspansji zagranicznej

04.05.2023

Ekspansja zagraniczna firm była tematem drugiego spotkania wrocławskiego ekosystemu startupowego "Startup Wro Meetup x Let's get (c)loud", które odbyło się 26 kwietnia w barze "Barbara". Tym razem ponad 150 twórców nowych technologii, przedstawicieli świata biznesu i wrocławskich uczelni dyskutowało o tym, jak podbijać globalne rynki.

Według Fundacji Startup Poland zdecydowana większość polskich założycieli startupów ma w planach ekspansję zagraniczną. O tym, jakie wyzwania stoją przed nimi i jakich błędów unikać, rozmawiali w środę ich przedstawiciele, a także inwestorzy, naukowcy i studenci. Wszystko to podczas spotkania “Startup Wro Meetup x Let’s get (c)loud”, które było drugim tego typu wydarzeniem w tym roku zorganizowanym przez Startup Wrocław.

Niezwykle potrzebny networking

Tym razem eksperci dzielili się swoimi doświadczeniami po udanych i nieudanych ekspansjach. W programie wydarzenia znalazł się panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, cztery keynote speeche mentorów i doświadczonych założycieli oraz pitch decki lokalnych startupów.

Zdaniem Anny Mazurek, Head of Community w Startup Poland, networking ma na takich spotkaniach ogromne znaczenie.

“To, że ludzie mogą porozmawiać twarzą w twarz jest dużo ważniejsze i cenniejsze niż wymiana maili czy nawet rozmowa przez telefon. Widać, że po pandemii jest ogromne zapotrzebowanie na takie spotkania na żywo. Dlatego bardzo się cieszę, że Wrocław tak chętnie i tak często je organizuje. Zwłaszcza, że jest też ogromna chęć pogłębiania wiedzy. Dziś tematem jest ekspansja zagraniczna startupów. Mam nadzieję, że coraz więcej z nich zdecyduje się na wyjście ze swoim biznesem poza granice kraju.”
– Anna Mazurek

Ekspansja to jeden z najlepszych sposobów na rozwój

Zdaniem Tomasza Szarka, radcy prawnego i partnera zarządzającego w SDZLEGAL Schindhelm, takie spotkania są niezbędne do budowania i rozwijania ekosystemu startupowego.

“W naszym kraju brakuje tego typu rozwiązań. Dlatego bardzo się cieszę, że takie wydarzenia odbywają się w moim rodzinnym mieście. Choćby dlatego, że ludzie w łatwy i dostępny sposób, bez konieczności płacenia za to, mogą przyjść i posłuchać bardzo ciekawych ludzi i ekspertów, którzy mogą podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wszyscy wiemy, że czasy nie są łatwe, dlatego ekspansja zagraniczna jest jednym z najlepszych sposobów na rozwój.”
– Tomasz Szarek

Również zdaniem Łukasza Urbańskiego, CEO lens, takie spotkania są bardzo potrzebne.

“To już kolejne spotkanie, w którym uczestniczę we Wrocławiu. Dla wszystkich właścicieli startupów najważniejszy jest networking. Na pewno, jeśli ktoś interesuje się jakimkolwiek biznesem i szuka wiedzy, takie wydarzenia są kluczowe.”
– Łukasz Urbański

Swoim doświadczeniem podzielił się również Rafał Poszwiński, dyrektor sprzedaży MK Business Link.

“Przez dwa lata zajmowałem się wprowadzaniem firm na rynki bliskowschodnie. Zakończyło się to sukcesem, dlatego chętnie podzielę się swoim doświadczeniem na temat tego, co oferuje ten rynek.”
– Rafał Poszwiński

Cenne wsparcie środowiska startupowego

Kwietniowe wydarzenie organizowane jest we współpracy z “Let’s get (c)loud”, programem akceleracyjnym dla startupów i scaleupów prowadzonym przez OChK i Google Cloud.

“Do tej pory nie miałem jeszcze okazji uczestniczyć w żadnym spotkaniu startupowym we Wrocławiu. Fajnie jest się spotkać w szerszym gronie. Dlatego tym bardziej cieszę się, że mogliśmy zaprezentować nasze unikalne podejście do programu startupowego Let’s get (c)loud, który od roku prowadzimy w Polsce. Jego głównym celem jest wsparcie startupów i scaleupów w efektywnym wykorzystaniu technologii chmurowych.”
– Paweł Roguski, Head of SMB, OchK

“Cieszymy się, że możemy wspierać tak szczytną inicjatywę. Zwłaszcza, że bardzo wspieramy zagraniczną ekspansję naszych startupów technologicznych. Na takich spotkaniach mamy okazję poznać wiele startupów i startupowców. Staramy się wspierać tę społeczność zarówno we Wrocławiu, jak i w całej Polsce.”
– Mateusz Cybula, Starszy Specjalista ds. współpracy z sektorem innowacji, BNP Paribas Bank

Partnerami wydarzenia byli: Bank BNP Paribas, SDZ Legal Schindhelm, Fundacja Startup Poland, OChK, Google Cloud, Wolves Summit, CUDO Kombucha, Browar Stu Mostów, ETNO Cafe, WeExpert, Blitz Energy Drink oraz Pij Kranówkę.

Patroni medialni: Radio Wrocław, Radio RAM, Mam Startup.

fundusze europejskie - logotyp
unia europejska - logotyp