Evolutions: Meetup & Showcase to wydarzenie łączące wymianę doświadczeń, spotkania z ekspertami, konkurs startupowy i networking. Odbędzie się ono już 19 i 20 czerwca br. W ramach imprezy z myślą o młodych firmach pierwszego dnia wydarzenia zaplanowano także specjalnie warsztaty, które odbędą się w Coventry University Wrocław.
Nauczą, jak przykuć uwagę klientów
Warsztaty będą poświęcone m.in. skutecznym strategiom marketingowym i sprzedażowym. Nauczą też młodych przedsiębiorców jak przykuć uwagę potencjalnych klientów. Zaproszeni eksperci przyjrzą się badaniom rynku, kanałom dystrybucji i pomogą znaleźć sposoby na wzmocnienie sprzedaży. Doradzą także, jak przygotować startup, aby miał szansę na międzynarodowy sukces.
W planie są także prelekcje na temat skutecznych strategii wejścia na rynek: od koncepcji do realizacji. Są one skierowane do założycieli startupów, specjalistów od marketingu i liderów biznesu. Uczestnicy wspólnie z prowadzącym, Tarkiem Younisem (członek zarządu Kemgo, wcześniej Uber) przyjrzą się rynkowym badaniom, przykuwającym uwagę komunikatom, kanałom dystrybucji i sposobom na wzmocnienie zespołu sprzedaży.
Marka musi być widoczna
Podczas warsztatu “Marketing ABCs for startups” Łukasz Dębski (Social Media Manager, OVHcloud, CEE) i Joanna Parasiewicz (Head of Communication & Marketing, OVHcloud, CEE) opowiedzą o znajdowaniu i budowaniu przewag komunikacyjnych, korzyściach z monitoringu Internetu i analizy konkurencji, analizie słów kluczowych, wyborze domeny oraz tworzeniu i analizie strony. Omówią również proces tworzenia angażujących treści oraz budowanie obecności marki w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i LinkedIn.
Porozmawiają o skutecznej sprzedaży
Cezary Reszel (Expert Business Developer, Co-founder of HeadHunti, wcześniej Booksy) opowie o dostosowaniu strategii do potrzeb klientów z wykorzystaniem najlepszej metodyki sprzedaży, czyli Solution Sellingu. W trakcie spotkania uczestnicy odkryją również tajniki selektywności w sprzedaży i nauczą się, w jaki sposób identyfikować kluczowe postacie w organizacji klienta. Poznają też, jak różne cele mogą mieć osoby w tej samej firmie oraz jakie ma to znaczenie dla finalnego sukcesu sprzedaży.
Pierwsza część zajęć obejmie teorię i ćwiczenia praktyczne, które pomogą zrozumieć metodologię Solution Selling oraz zastosować ją w praktyce. Natomiast potem zaplanowano pracą nad własnymi projektami z możliwością konsultacji i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami.
Sposoby na międzynarodową ekspansję
Z kolei podczas warsztatu ‘Skalowanie Globalne’ uczestnicy poznają kluczowe strategie i narzędzia, które pomogą ich inicjatywom osiągnąć sukces na światowym rynku. Marta Zarosa (Business Associate, Bering Waters Ventures), doświadczona przedsiębiorczyni i ekspertka w dziedzinie rozwoju startupów oraz inicjatyw Web3, podzieli się praktycznymi doświadczeniami i wskazówkami budowy międzynarodowego biznesu krok po kroku.
Warsztaty są zaplanowane na poziomie podstawowym i zaawansowanym. Praktycy podczas spotkań opowiedzą również, jak przy ograniczonych środkach skutecznie promować młodą firmę.
Dokładne terminy i zapisy na warsztaty są dostępne na stronie wydarzenia. Wszyscy zainteresowani uczestnictwem w tegorocznej edycji Evolutions: Meetup & Showcase mogą już zapoznać się z agendą spotkania.
Organizatorem wydarzenia jest Startup Wroclaw oraz OVHcloud Startup Program.