Powered by ARAW

Pitch Me Baby. Tym razem to kobiety zaprezentowały swoje kreatywne pomysły na biznes

11.03.2024

Aby pomysł na biznes mógł się urzeczywistnić, niezbędna jest umiejętność atrakcyjnego zaprezentowania go przed potencjalnymi inwestorami. Doskonalenie takich kompetencji poprzez uczciwe i bezpośrednie informacje zwrotne to cel wydarzeń z cyklu „Pitch Me Baby”. Mogli się o tym przekonać uczestnicy spotkania, które odbyło się w czwartek, 7 marca br., w domu studenckim Basecamp we Wrocławiu.

„Pitch Me Baby” to cykliczne wydarzenie, podczas którego właściciele startupów ćwiczą prezentacje swoich projektów przed inwestorami, ekspertami oraz mentorami. Biorą w nim udział głownie ci, którzy chcą udoskonalić umiejętność atrakcyjnego przedstawienia swojego pomysłu na biznes.

Formuła eventu to 5-minutowe występy wszystkich uczestników, po których następnie otrzymują oni natychmiastowy feedback, czyli szczerą i bezpośrednią informację zwrotną od jury oraz pozostałych osób obecnych na spotkaniu. Dzięki temu każdy, kto zdecyduje się wystąpić, od razu dowiaduje się od publiczności, co sądzi ona o jego prezentacji. Pozwala to mówcom doprowadzić do perfekcji umiejętność prezentacji własnych pomysłów.

“Już po raz czwarty gościmy we Wrocławiu dzięki Startup Wroclaw, naszemu wspaniałemu lokalnemu partnerowi, który animuje tutejszy ekosystem startupowy. Bardzo cieszymy się, że w przededniu Dnia Kobiet pięć wspaniałych pań pojawiło się na naszej scenie.”
– Maciej Kołtoński, co-founder Pitch Me Baby

Pięć kreatywnych kobiet

Tym razem, z okazji Dnia Kobiet, swoje pomysły na biznes przedstawiło pięć kreatywnych kobiet. Jury wybrało dwa zwycięskie startupy. Jednym z nich jest Nano Diamonds, reprezentowany przez Magdaleną Kołdę, która opowiedziała o technologii umożliwiającej zakup diamentów z miejsc, które szanują środowisko i swoich pracowników.

“Ta nagroda dużo dla mnie znaczy, bo będę mogła zaprezentować nasz pomysł przed inwestorami. Obecnie bardzo ich potrzebujemy, aby naszą technologię pchnąć do przodu i zdobyć klientów.”
– Magdalena Kołda

Kolejna zwycięska prezentacja dotyczyła projektu optymalizującego ruch miejski za pomocą lepszego sterowania światłami m.in. przy pomocy sztucznej inteligencji. Przedstawiła ją Joanna Michalska, founderka Trafics.

“To zwycięstwo było dla mnie dość niespodziewane. Jestem raczej technologiczną osobą i rzadko prezentuję coś przed większą publicznością.”
– Joanna Michalska

Liczy się odwaga i determinacja

Według jury bardzo ciekawe było to, że prezentujące zajęły się rozwiązaniem konkretnych problemów dotyczących m.in. organizacji pracy, ochrony środowiska czy deeptechu.

“Bardzo nam się podobało, że dziewczyny miały odwagę wystąpić i są na tyle zdeterminowane w promowaniu swoich projektów, że chcą je prezentować na takich imprezach. Dzięki temu mają szansę rozwinąć się i pójść dalej.”
– Agnieszka Młodzińska – Granek z SWPS, członkini jury

Pierwszą nagrodą był udział dwóch osób w dwóch wybranych warsztatach oraz występ w finale konkursu podczas Evolutions: Meetup & Showcase, które odbędą się 19 i 20 czerwca 2024 r. Z kolei drugą nagrodą są bilety na Made in Wrocław 24 października br. Obie nagrody ufundował Startup Wrocław.

Szansa na poznanie entuzjastów technologii oraz inwestorów

Cykl spotkań Pitch Me Baby organizowany jest w wielu różnych miastach Polski oraz podczas najważniejszych konferencji technologicznych w regionie. W trakcie spotkań można poznać entuzjastów technologii z różnych części świata oraz porozmawiać z inwestorami i mentorami. Udział w każdym wydarzeniu jest bezpłatny i przyciąga zwykle kilkuset uczestników.

Przedsięwzięcie jest wspierane przez Accelpoint, wiodący polski akcelerator startupów we współpracy z innymi polskimi akceleratorami, funduszami VC, aniołami biznesu, mentorami startupów, doradcami i innymi startuperami.

Newsletter