Powered by ARAW

Postis – rumuński startup,
który digitalizuje systemy dostaw w całej Europie

28.07.2022

postis

Postis rozpoczął działalność w 2017 roku w Bukareszcie w Rumunii od identyfikacji pewnych problemów w procesach logistycznych, które można było nie tylko rozwiązać, ale znacznie poprawić za pomocą automatyzacji i optymalizacji.

Podczas gdy w zeszłym roku duży procent ich klientów mieścił się w Rumunii, właśnie teraz udało im się poszerzyć swoje obecne partnerstwo z dużymi klientami (takimi jak IKEA, Intersport, Flanco) poza Rumunię, m.in. do Grecji, Węgier, Bułgarii i Cypru.

postis

Sukces w Polsce

Jeśli chodzi o liczbę programów, do których Postis aplikował w Polsce, to jak na razie udało im się w 2 z 2. Sprawy wyglądają więc świetnie. 

“Poland Prize idealnie wpasował się w naszą strategię, pomagając nam otworzyć nasz pierwszy międzynarodowy oddział i znaleźć świetne partnerstwo z dużym polskim klientem. Wsparcie, jakie otrzymaliśmy od Concordia Design podczas tego programu, sprawiło, że ten pierwszy krok w kierunku internacjonalizacji był znacznie łatwiejszy i bardziej przejrzysty. Był to pierwszy program, do którego aplikowaliśmy w Polsce. Ponieważ jednak przyniósł nam ogromną wartość nie tylko finansową, ale również w zakresie długoterminowych perspektyw, aplikowaliśmy do kolejnego programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum, gdzie udało nam się znaleźć kolejnego świetnego polskiego partnera do skalowania naszego biznesu.” 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   -mówi Florin Bulgarov, Chief Data Scientist

Platforma, która pomaga klientom oszczędzać pieniądze 

Postis został stworzony z głównym naciskiem na znalezienie rozwiązań dla problemów w procesach logistycznych. Zaczęli więc digitalizować kilka procesów, agregując wszystkie zlecenia transportu na ostatnim etapie dostawy do odbiorcy (ang. “last mile delivery”) jednej platformie i wybierając najbardziej optymalną dostępną opcję doręczenia, patrząc na dziesiątki zmiennych dla każdego indywidualnego zamówienia. Spowodowało to zmniejszenie o około 25% budżetu transportowego firm korzystających z naszej platformy. 

Od tego czasu Postis stale dodaje funkcje i buduje nowe produkty, aby teraz móc powiedzieć, że mają cały ekosystem “last mile delivery”, z których firmy mogą korzystać nie tylko w celu zmniejszenia kosztów, ale także zwiększenia zadowolenia klientów, oferując powiadomienia o statusie w czasie rzeczywistym, interfejsy śledzenia stron internetowych, szacunki ETA, zarządzanie zwrotami, informacje zwrotne od kurierów, aktualizacje w czasie rzeczywistym, śledzenie kurierów na żywo, aplikacje mobilne zarówno dla klientów końcowych, jak i małych kurierów, i wiele więcej.

Dostępny w ponad 25 krajach

Osiągnęli punkt, w którym widzą idealne dopasowanie rynkowe dla swoich produktów, zarządzając zamówieniami w ponad 25 krajach w całej Europie dla dużych klientów, takich jak IKEA, Carrefour, Auchan, Cora, Intersport, Decathlon, KLG, DSV i około 160 innych.

Postis AwardsPostis – nagrody i espansja

Plany na przyszłość obejmują kontynuację ekspansji międzynarodowej, pozyskanie serii A i dalszy rozwój produktów, aby objąć całą podróż klienta w doświadczeniu, które nazywają click2door – od pierwszego kliknięcia na stronie internetowej, e-mailu lub wyszukiwarce, do usług po dostawie, takich jak zwroty lub montaż mebli.

Obecnie zespół Postis liczy 15 osób i chce się powiększyć wszystkie swoje działy.

Są również zainteresowani zatrudnieniem doświadczonych polskich handlowców do swojego nowego wrocławskiego biura.