Pokrowiec stworzony i wyprodukowany przez firmę Heilo posiada czujniki kontrolujące stan powietrza, dzięki czemu chroni dzieci przed wdychaniem szkodliwych gazów i toksycznych cząstek PM, ale też przed wirusami, bakteriami, alergenami i pleśnią. Posiada też termometr oraz czujnik zużycia filtra. Dodatkowo przyjemnie szumi, co sprzyja zasypianiu maluchów. Pokrowiec Heilo pasuje zarówno na gondole, jak i wózki spacerowe.
“Pomysł narodził się podczas spotkania z przyjaciółkami, podczas którego okazało się, że jedna z nas, świeżo upieczona mama, od tygodnia nie może wyjść z córeczką na spacer z uwagi na fatalny stan powietrza.”
-Małgorzata Walichiewicz, CEO Heilo
Jak twierdzi właścicielka Heilo, w Polsce mamy najbardziej zanieczyszczone powietrze w Europie (wg AQLI). Według szacunków WHO blisko 93 proc. dzieci na świecie oddycha zanieczyszczonym powietrzem. Smog jest przyczyną co piątego zgonu na świecie. Astma, nowotwory, udary mózgu, choroby płuc – to tylko niektóre choroby, których przyczyną jest smog.
“Po przeprowadzonym researchu okazało się, że na świecie nie ma rozwiązania, które chroniłoby przed dramatycznymi skutkami wdychania zanieczyszczonego powietrza, zwłaszcza najbardziej zagrożoną grupę, czyli dzieci w wieku do 3 lat. Wtedy zdecydowałyśmy się działać.”
-Małgorzata Walichiewicz, CEO Heilo
Aktualnie zakończone zostały prace projektowe, badania i certyfikacja produktu. Wyprodukowany i sprzedany zostały też pierwszy pokrowiec. Pojawia się też coraz więcej zainteresowanych klientów. Są nimi rodzice i opiekunowie najmłodszych dzieci, którzy chcą chronić swoje pociechy przed negatywnymi skutkami smogu.
“Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia produkcji i sprzedaży. W tym celu skupiamy się obecnie na pozyskaniu środków z programów unijnych oraz od inwestorów. Opracowaliśmy ścieżkę rozwoju i mamy nadzieję, że z pomocą inwestorów szybko dostarczymy nasze rozwiązania rodzicom małych dzieci, również w innych krajach.”
-Małgorzata Walichiewicz, CEO Heilo
W 2023 roku Heilo zostało wyróżnione jako półfinalista Startup Contest podczas Infoshare, gdzie wpłynęło ponad 4 tys. zgłoszeń. Wrocławski startup został także doceniony na Impact Startup podczas Web Summit oraz został finalistą grantu banku ING. Jak twierdzi Małgorzata, podczas tych wydarzeń było bardzo duże zainteresowanie produktem oraz pozytywny feedback.
Heilo posiada już opracowaną strategię marki – sprzedażową i marketingową, stronę wraz ze sklepem, a także profil na Instagramie (heilo_baby), na którym edukuje o zagrożeniach płynących z wdychania toksycznego powietrza.
W planach jest najpierw zaspokojenie potrzeb rynku lokalnego. Jednak, jak twierdzi właścicielka Heilo, problem fatalnego stanu powietrza doskwiera dzieciom w wielu zakątkach świata – od Azji przez Amerykę Południową, zwłaszcza w dużych, rozwiniętych metropoliach, jak Los Angeles, Chicago, Londyn czy Barcelona.