Powered by ARAW

Startup Bike Idea produkuje we Wrocławiu elektryczne rowery cargo.
Służą kurierom i rodzinom z dziećmi

11.07.2022

Bike Idea

Elektryczne rowery towarowe, które mogą przewieźć paczkę, dostawę jedzenia, a nawet dziecko. Wrocławska firma Bike Idea produkuje wyjątkowe jednoślady, które cieszą się uznaniem nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech czy Francji. Do końca 2022 roku w ramach projektu urvis.bike powstanie kilkadziesiąt takich pojazdów.

Bike Idea

Prototyp roweru cargo powstał w marcu 2021 roku. Pierwszy egzemplarz został zaprezentowany w grudniu. Elektryczne rowery miały korzystnie wpłynąć na logistykę w mieście, pozwalając zaoszczędzić pieniądze, czas i jednocześnie zadbać o ekologię. Rower powstaje w całości w Polsce. Najpierw do Wrocławia przyjeżdża gotowa, zespawana i pomalowana rama, później zespół Bike Idea składa konstrukcję w całość.
Gotowe rowery trafiają nie tylko do innych pozostałych polskich miast, ale również do innych krajów.

“Zapotrzebowanie jest duże, chociaż nie tylko w Polsce. Okazuje się, że większość firm i osób, które się do nas zgłaszają, pochodzi z Niemiec i Francji.
Tam boom na rowery cargo zaczął się już kilka lat temu.”

-Paweł Raja, CEO & założyciel Urvis Bike

Popyt nie tylko wśród kurierów i dostawców

Pomysłodawcy projektu nie mają wątpliwości, że napęd elektryczny jest w stanie bardzo odciążyć kierującego. Tym bardziej, że docelowo pojazd ma służyć przewożeniu paczek czy bagażu. Ale nie tylko! Firma Bike Idea prowadzi obecnie prace związane z powstaniem ramion, skrzyni czy budki, które mają ułatwić transport najmłodszych.

“Zakładaliśmy, że ten rower znajdzie zastosowanie w branżach typowo kurierskich czy gastronomicznych – tam, gdzie trzeba dostarczyć paczki i jedzenie. Okazało się, że jest zupełnie inaczej i zwrócił się do nas inny rodzaj klienta. Są to klienci indywidualni, czyli rodziny, które chcą przewozić dzieci.”
-Paweł Raja, CEO & założyciel Urvis Bike

Niebawem powstanie kilkadziesiąt rowerów

Produkowany we Wrocławiu rower cargo waży 51 kg i ma 271 cm długości. Udźwig – wraz z masą roweru i kierującym – to 200 kg. Zdaniem autorów, dość duże gabaryty nie są odczuwalne właśnie dzięki napędowi elektrycznemu. Jednorazowe ładowanie baterii wystarczy na około 80 km, a jego koszt nie przekracza złotówki. Trzyosobowa załoga Bike Idea wyprodukowała już 10 rowerów. Kolejnych 10 powstanie do końca lipca, a jeszcze w 2022 roku do użytku ma zostać oddanych 50 elektrycznych jednośladów.

Koszt roweru to 19 tys. zł netto. Można go jednak również wynająć w usłudze abonamentowej.

fundusze europejskie - logotyp
unia europejska - logotyp