Wśród dotychczasowych laureatów odbywającego się już po raz czternasty plebiscytu znalazły się m.in. takie firmy jak Spotify, Wise, SoundCloud, Deliveroo czy Starling. Teraz w tym gronie jest również spółka założona we Wrocławiu – Vue Storefront.
“Jesteśmy zaszczyceni tą nagrodą i miejscem w gronie tak znakomitych zwycięzców z poprzednich edycji. Jest to świadectwo dla ciężkiej pracy naszego utalentowanego zespołu i dowód na to, że nasza firma zmierza we właściwym kierunku.”
– Patrick Friday, prezes Vue Storefront
Sklepy internetowe mogą działać efektywniej
Vue Storefront to wiodące na świecie rozwiązanie do tworzenia szybszych, odznaczających się wyższą jakością oraz przyciągających klientów stron sklepów internetowych.
Jest to technologia chmurowa, stworzona głównie z myślą o urządzeniach mobilnych, która łączy platformy e-handlu z systemami zarządzania treścią, systemami płatności, dostawcami usług wyszukiwania i innymi usługami zewnętrznymi.
Vue Storefront to pionierskie rozwiązanie w modelu Frontend-as-a-Service (FEaaS), w ramach którego firmy otrzymują narzędzia do tworzenia imersywnego i intuicyjnego środowiska cyfrowego dla klientów. Pozwala to wydłużyć czas ich przebywania na stronie, podwyższyć współczynniki konwersji i zwiększyć przychody sklepu.
Jedna z największych inwestycji w historii polskich startupów
W październiku 2021 r. Vue Storefront pozyskała 17,4 mln USD w rundzie A finansowania – wówczas jednej z największych w historii polskich startupów. Vue Storefront, będący nazwą zarówno spółki, jak i oprogramowania, to rozwiązanie z zakresu composable commerce, z którego aktualnie korzysta ponad 1,4 tys. sklepów na całym świecie.
“Jako pierwszy inwestor instytucjonalny Vue Storefront jestem zachwycony widząc rozwój i sukcesy zespołu założycielskiego. To polska spółka, która będzie definiować globalny rynek e-commerce w nadchodzących latach, a jej potencjał rozwojowy jest nieograniczony.”
– Borys Musielak, wspólnik w SMOK Ventures
Powstali we Wrocławiu, działają na świecie
Spółka Vue Storefront powstała w 2021 r. we Wrocławiu, a obecnie posiada biura w Warszawie oraz San Francisco. Aktualnie z jej produktów korzysta ponad 1,4 tys. sklepów internetowych oraz przeszło 100 agencji partnerskich na całym świecie.