Program Oppa zakłada wsparcie pracowników firm biurowych i przemysłowych oraz uwzględnia problemy związane z warunkami pracy, ergonomią stanowiska oraz wymuszoną pozycją w czasie długich godzin pracy. Oppa przynosi realne wsparcie w zmniejszaniu absencji oraz rotacji pracowników z powodu dolegliwości mięśniowo-stawowych.
Jak działa program Oppa?
Proces wdrożenia programu rozpoczyna się od audytów stanowisk pracy i ankiet zdrowotnych wśród pracowników. Następnie realizowane są szkolenia z ergonomii, konsultacje fizjoterapeutyczne i masaże w miejscu pracy. Startup organizuje również wydarzenia budujące świadomość zdrowotną. Wkrótce zostanie wprowadzona aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy – pacjenci Oppa, będą mogli korzystać ze spersonalizowanych codziennych planów treningowych.
Startup Oppa stawia w centrum potrzeby człowieka, w tym przypadku pracownika – pacjenta, który dostaje kompleksowy benefit od pracodawcy, który w nowoczesny sposób troszczy się o kadrę i motywuje do indywidualnej dbałości o swoje zdrowie. Po audycie stanowiska, pracownik otrzymuje w aplikacji mobilnej zestaw dedykowanych ćwiczeń przygotowanych przez fizjoterapeutę, które mają na celu zniwelowanie skutków obciążeń, występujących w pracy. Rehabilitacja dostępna w telefonie wyrabia pozytywny nawyk ćwiczeń w domu, który przekłada się na poprawę efektów programu, a co za tym idzie długofalową dbałość o zdrowie.
Oppa zapewnia pracownikom bezpośredni kontakt z fizjoterapeutą, który edukuje, zapobiega lub leczy jeśli zajdzie taka potrzeba, a aplikacja daje stały dostęp do terapii i ćwiczeń. Dla pracodawców przygotowana jest specjalna platforma z dostępem do statystyk dotyczących m.in. regularności wykonywanych przez pracowników ćwiczeń (to doskonale obrazuje jak radzą sobie poszczególne zespoły w profilaktyce prozdrowotnej) oraz raportami podsumowującymi samopoczucie pracowników. Raporty agregują wartościowe mierniki, które można połączyć z innymi danymi biznesowymi, np. sprawdzeniem jak zmiana managerska w danym zespole wpłynęła na samopoczucie pracowników. Patrząc długofalowo większa satysfakcja pracowników to zmniejszona rotacja, a w efekcie niższe koszty związane z zatrudnianiem i szkoleniem nowych pracowników.
Branża, która ma potencjał
Według danych GUS obecnie 12 mld PLN wynoszą roczne wydatki prywatne na fizjoterapię w Polsce (to aż 75 proc. wszystkich usług fizjoterapeutycznych). Prawie 50 proc. pracowników Unii Europejskiej wskazuje na dolegliwości związane z pracą. Co zaskakujące, blisko 40 proc. absencji chorobowych w Unii Europejskiej jest spowodowanych dolegliwościami mięśniowo-szkieletowymi.
Rynek usług fizjoterapeutycznych w Polsce jest mocno rozdrobniony i ma potencjał do konsolidacji, więc w przyszłości startup planuje stworzenie ogólnopolskiej sieci gabinetów rehabilitacyjnych, które mogłyby stosować rozwiązania proponowane przez Oppa w pracy z pacjentami.
“Jesienią 2021 r. uruchomiliśmy pierwszy program Oppa u klienta z branży przemysłowej. Na początek bez elementów digital health. Skoncentrowaliśmy się głównie na działaniu stacjonarnym naszych fizjoterapeutów. W kolejnych miesiącach wykonaliśmy szereg prac koncepcyjnych związanych z produktami cyfrowymi, które pozwoliły na nawiązanie współpracy z partnerem technologicznym we wrześniu 2022 r. Przed nami uruchomienie aplikacji mobilnej dla pacjentów i serwisu dla pracodawców, co nastąpi do końca pierwszego kwartału 2023. Równolegle wdrażamy program Oppa w rożnych firmach, a obecnie przygotowujemy się do startu programu u dwóch klientów z branży automotive. Początek 2023 roku to dla nas również czas na przygotowanie modelu działania, aby móc nawiązywać partnerstwa komplementarne np. z firmami czy agencjami przygotowującymi i integrującymi kompleksowe rozwiązania benefitowe w organizacjach.”
– mówi Kamil Winnicki, Co-founder Oppa
Oppa podczas Made in Wroclaw 2022
“W Oppa obserwujemy trendy rynkowe, słuchamy klientów, sprawdzamy z czym się mierzy obecnie rynek. Wydarzenia takie jak konferencja #MadeinWroclaw2022 pozwalają nam być na bieżąco i inspirować się do tworzenia lepszej przyszłości, bo taki też był motyw przewodni w 2022 roku – “Future Mindset”. Posłuchaliśmy o digital future, o tym co dla nas oznacza podejście Human 4.0, a wystawcy Expo pokazali nam wizję przyszłości dla Zdrowia, Przemysłu 4.0, Auto-Moto-Aero-Space oraz Zielonego Ładu.”
– komentuje Weronika Rosiak-Jedz, Product Manager | Customer Experience & Marketing Consultant
Startup Oppa był jednym z partnerów wydarzenia networkingowego, które towarzyszyło 6. edycji Made in Wroclaw.
“Podczas wieczornej części Startup Networking, nasz zespół w składzie Weronika i Adrian miał przyjemność spotkać się m.in. z inwestorami. Poznaliśmy akceleratory biznesu, czyli organizacje umożliwiające szybszy rozwój nowych projektów, m.in. poprzez edukację, wsparcie biznesowe i finansowe. Bardzo nas ucieszyła uwaga skupiona wokół #digitalhealth oraz #healthcare w planach inwestycyjnych. To dzięki takiemu wsparciu można planować np. międzynarodową ekspansję w bliższej przyszłości.” – dodaje.
Nie zabrakło ciekawych rozmów z przedstawicielami innych startupów, czyli pasjonatami technologii i innowacji. Tymi którzy rozwijają nowe produkty, usługi i idee. To dzięki takim ludziom przyszłość zapowiada się bardzo interesująco.
Po więcej informacji odwiedź https://oppa.fit/.